What a day ^^ - now it's over

Damn,damn & damn!
Denna otroliga händelsen måste ni bara läsa!
Idag hade vi redovisning för tvåorna. Igår var det redovisning
för treorna. Där hade jag mixat och trixat med power pointen
och det gick hur bra som helst att öppna den.
Men idag, när vi hade stigit in i salen skulle vi starta
den nya pp:en som jag höll på och ändra en massa igår
gick det inte :O!

Okej ? Tänkte jag, vad är problemet nu då?
Försökte ta reda på vad problemet kunde vara. Det var såhär att
när jag överförde pp filen imorse till mini hårddisken förstördes
filen. Ingen aning varför, men det stod på datorn att hårddisk enheten
var skadad och därför har även filen skadats, det gick tyvärr inte öppna.
Kaos,kaos och kaos tänkte jag. Kontaktade Håkan som har hand om de flesta
datorerna och funktionerna att han hade kanske en liten aning.
Vi försökte reparera detta, men det gick inte heller. 
Håkan kunde öppna filen i hans dator och där fick jag se hur alla filerna
hade försvunnit och förstört, jag kan säga att det var ganska mycket.
Alla elevar och lärare väntade på oss och tiden drogs ut..
Jag försökte tänka planer, och den första tanken jag kunde få fram är att
om jag ringer hem kanske någon kan skicka filen till min hotmail och det
borde fungera om jag öppnar den här då. För det var överföringen som gjorde
att filen förstördes totalt!
Lillebron svarade. Jag frågade om han kunde göra mig en tjänst.
Klockan var kanske tjugo i tio.. och han började klockan tio :P.
Men jag fick honom att gå med på att hjälpa mig och skicka till min hotmail.
Datorn var så jädrans seg och det tog väldigt mycket tid. När det var endast 1% kvar
kan ni gissa vad som hände? Jo internet jäveln dog! -_-'
Okejokej, vi försökte reparera det. Efter kanske en timme med olika försök hade filen
äntligen laddat klart. Men det gick inte och skicka! Varför? 
När man bifogar filer eller skickar till hotmail är det max 10mb och pp filen var 14mb.
Hahaha ! Detta kunde inte vara sant tänkte jag. Så vi provade med share hemsidan där
han snabbt lade in filen och skickade mig länken.
När jag väl skulle öppna länken var sidan spärrad.. skolan brukar spärra vissa sidor för att
undvika virus och allt annat skit. 
Det gick inte heller. Jag tänkte ge upp och använda den gamla pp filen. 
Men det kändes dumt att man hade lagt ner jobb och sedan inte kunna visa upp det..
Då kanske pednet var den sista utvägen? 
Gav lillebron lösenord och användarnamn. Han överförde snabbt filen
och skickade iväg det. Det kanske tog fem minuter och snabbt som det
fick jag filen helt oförstörd!
Hahahaha, vafan vi kunde lika bra ha gjort det från början.
men så är det när man är så himla Distraherad av allt.
Stressen och alla som väntade på oss. Men tack, att de andra grupperna kunde
redovisa före så vi hade tid och fixa det. 
Nu är jag skyldig lillebron en stor tjänst haha han kom dock försent till skolan kan jag säga er!
Men denna repliken var fan ball :
- Alltså, hade jag bara tänkt och stanna hemma idag från skolan
eller inte haft viktig lektion hade jag kunnat sitta här hela dan och fixa det till dig
men fan, jag har viktig lektion som jag måste gå till.

hahah lillebron är himlans söt! Vilken otur man kan ha på en och samma stund
egentligen ? Eller hur ? hahaha ! Nu skrattar man bara åt det.

Tack för att lärarna stöttade mig när jag var så jäkla distraherad och upprörd:)!
Viktigaste var att allt löste sig i alla fall. Redovisningen blev lyckad !

berättar mer om projektarbetet senare nu ska man äta!

Kommentarer:

1 someone:

crazy story hahah, tur att allt löste sig ! peaze out

2 B E L L A H U U Y N H ~:

omg så snygga skor ! :D

3 B E L L A H U U Y N H ~:

var har du köpt med ? :D

Kommentera här: