Sookiii Sok rider för första gången

På Dennis dag under studentveckan

skulle vi rida islandshästar. Det är bra tkr jag om det
är första gången för dem flesta.
Först lät det som en rolig idé men när Dennis visade mig 15-16 cm
högklackade skor tänkte jag wtf? Säg nu inte att vi ska rida runt i dem skorna..?
Puh, vilken tur var det ikke. Vi skulle avsluta dagen med en rolig lek!

Först av allt var det dumt av mig att bära ett par hängbyxor
ni kanske kan förstå varför.
Jag delade häst med Maja eftersom hon rider på fritiden fick vi
en hel galen häst. Jag rycktes fram ett antal ggr när vi red ut mot åkern
jo, för hästajäveln skulle äta gräs-_-', ibland fick den damp på mig
för jag inte kunde alla dessa rörelser och började gå runt i varv.
Till slut fick jag damp slog till den hårt med mina ben och jag fick kontroll
gissa om hästen vågade böja sig och äta gräs? Nix:)..



Gissa om jag hade en great time? Det syns väl rätt så tydligt?

Det var en underbar känsla! En helt ny upplevelse och jag hade kunnat tänka mig
och äga en häst i framtiden.. lite töntigt haha men det är true story.



Dagen avslutades med en lek, vi skulle ta på oss 70-tals kläder, peruk på huvudet, högklackade
skor (dock inte av samma), en tallrik i handen med ett glas vatten på och springa en
liten mini hinderbana.
Vi blev uppdelade i två lag och gissa vem som var snabb och fick springa 2 ggr?



Well, Sookii. Med tanke på att fritiden
spenderas att stapla på tallrikar hade jag inga problem med det.
Haha, det var asroligt! Ni skulle ha sett det live. Vi alla dog av skratt.
Båda lagen var rätt så lika så vi vann massor med marabou chocklad.
Lovely day!!

Kommentarer:

1 Suppiis:

åhh, det låter kul att rida! ^^ vill också..



Jag älskar lekar som man skrattar tills man får ont i magen! <3

Kommentera här: